#kötöttpályás közlekedés


A budapesti ingázók Kánaánja jöhet el, ha megvalósul a kormány legújabb stratégiája
 

A budapesti ingázók Kánaánja jöhet el, ha megvalósul a kormány legújabb stratégiája

A főpolgármester és a Budapest-államtitkár jól odamondogattak egymásnak a fővárosi agglomeráció 2040-ig szóló vasúti stratégiájának elfogadása kapcsán. Ha a stratégia megvalósul, eljő az ingázók Kánaánja új, sűrűn járó járművekkel, felújított állomásokkal és a vonalakkal, kiváló összeköttetésekkel, beleértve a Duna alatti alagutat.


30 évig kísérleteztek, végül 155 éve elindulhatott az első pesti lóvasút
 

30 évig kísérleteztek, végül 155 éve elindulhatott az első pesti lóvasút

A kötöttpályás távolsági közlekedésben a gőzmozdony sebességével és teherbírásával nem versenyezhettek a lovak a XIX. században, de a városokban más volt a helyzet. Pesten próbálkoztak ugyan gőzüzemű – kávédarálónak becézett – városi vasúttal, de nem vált be. Az első lóvasutat már 1827-ben tervbe vették, de csak húsz évvel később, 1866. július 30-án döcöghetett el az első járat a mai Kálvin tértől Újpestig.

Révész Sándor Révész Sándor




A BKV-nak innentől kezdve saját zsebből kell költenie a hároméves villamosokra
 

A BKV-nak innentől kezdve saját zsebből kell költenie a hároméves villamosokra

Hamarosan véget ér a 2015-16-ban Budapesten forgalomba állított spanyol villamosok gyártói karbantartása, a munkát a BKV saját embereinek kell átvenni, ráadásul a közlekedési vállalatnak rengeteg alkatrészt is vásárolnia kell. 600 millió forintból kijött volna még kétévi karbantartás. A BKV-s karbantartók túlterheltek, de nem a CAF-okkal fognak legtöbbet küzdeni.





Kettévágnák a BKV-t, de csak a választások után
 

Kettévágnák a BKV-t, de csak a választások után

Már elkészült a BKV új működési modellje, amely alapján két cégre bontanák a most 12 ezer munkavállalót alkalmazó fővárosi társaságot – mondta a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes az InfoRádió műsorában.

hvg.hu hvg.hu




Milliárdokból fejlesztenék Miskolc és környéke közlekedését
 

Milliárdokból fejlesztenék Miskolc és környéke közlekedését

A kormány jóváhagyta, hogy 392 millió forinttal emeljék a miskolci kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésének támogatását. Emellett 374 milliós támogatást adnak a borsodi megyeszékhely belvárosának tehermentesítését célzó közúti fejlesztések előkészítéséhez. Jóváhagyták a 3-as út elkerülő szakasza előkészítésének és az úgynevezett „Y-híd” kivitelezésének finanszírozását is, bruttó 5,65 milliárd forinttal.

MTI MTI