#kötöttpályás közlekedés


30 évig kísérleteztek, végül 155 éve elindulhatott az első pesti lóvasút
 

30 évig kísérleteztek, végül 155 éve elindulhatott az első pesti lóvasút

A kötöttpályás távolsági közlekedésben a gőzmozdony sebességével és teherbírásával nem versenyezhettek a lovak a XIX. században, de a városokban más volt a helyzet. Pesten próbálkoztak ugyan gőzüzemű – kávédarálónak becézett – városi vasúttal, de nem vált be. Az első lóvasutat már 1827-ben tervbe vették, de csak húsz évvel később, 1866. július 30-án döcöghetett el az első járat a mai Kálvin tértől Újpestig.

Révész Sándor Révész Sándor








Milliárdokból fejlesztenék Miskolc és környéke közlekedését
 

Milliárdokból fejlesztenék Miskolc és környéke közlekedését

A kormány jóváhagyta, hogy 392 millió forinttal emeljék a miskolci kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésének támogatását. Emellett 374 milliós támogatást adnak a borsodi megyeszékhely belvárosának tehermentesítését célzó közúti fejlesztések előkészítéséhez. Jóváhagyták a 3-as út elkerülő szakasza előkészítésének és az úgynevezett „Y-híd” kivitelezésének finanszírozását is, bruttó 5,65 milliárd forinttal.

MTI MTI